Pages

Wednesday, May 4, 2011

1st cycle of chemo....:'(

19 April 2011....

Dewi masuk ward semalam...n arini da start untuk 1st cycle...hmm,sakit gak la kena cucuk..huhuhu..Dewi pegang tangan adik Dewi kuat2 masa nurse cucuk tangan Dewi ni..huhuhu...pejam mata rapat2 tau...memang susah la nak bergerak p mana2 ngan tangan macam tu tp sempat lagi posing ni...1st cycle ni kena masukkan ubat selama 5 hari berturut2...untuk hari 1st nurse masukkan banyak sgt ubat...ade la dalam 5 botol ubat n 2 botol air...hari ke 2 n seterusnya 2 botol sehari..means satu botol tu 11 jam...giler lame nak kena habiskan satu botol ubat tu...hari 1st tu makan ok lagi..still ade selera..masuk 2nd day sume da hilang...tengok nasi da xlalu n rasa nak muntah je...tapi mak dewi soh makan gak sket...takut nanti xde tenaga...tapi siyes Dewi cakap memang xde selera langsung!!! Dewi makan sket pun muntah...tapi muntah air je...selama kat ward, Dewi juz minum susu n makan buah je..nasi memang xleh pandang langsung...seksa tau!!! perut lapaq giler tapi xley makan nasi coz asyik nak muntah je...dua tiga hari gak la pas chemo tu baru la Dewi ley makan macam biasa...huhuhu...rasa da xsanggup nak g untuk kali ke 2...

2 comments:

  1. Hmmm.. bunyi cam sakit.. hope u will get better soonn :)

    ReplyDelete